bodybuilder-646482_1920

Mięśnie wprost proporcjonalne

Zasadniczo osoby zapisujące się na siłownię stawiają przed sobą jeden z trzech celów treningowych: poprawa siły, poprawa wytrzymałości lub też rozbudowa tkanki mięśniowej. Okazuje się jednak, że można działać tak, aby te różne cele pogodzić i to dzięki najprostszym z możliwych ćwiczeń. Popularne pompki, ze stopami podpartymi na jakimś podwyższeniu, na pewno pomogą. Warunkiem jest, aby łokcie były prowadzone maksymalnie blisko korpusu. Stopniowo, w miarę przystosowywania się do treningu, można utrudniać sobie kolejne powtórzenia, np. obciążając dodatkowo plecy. Chcąc zadbać o równomierny rozwój mięśni, siły i wytrzymałości, warto wykonywać także rolowanie sztangi. Sztangę wystarczy uchwycić nachwytem za szerokość barków, a następnie w sposób możliwie płynny przetoczyć ją jak najdalej. Po przetoczeniu ruch jest zatrzymywany na moment, a następnie powtarzany w formie powrotnej. Dobrym pomysłem są również ćwiczenia z hantlami, wykorzystanymi jako obciążenie przy przysiadzie lub w formie wioseł: przy lekko ugiętych nogach i pochyleniu ciała hantle trzymane są podchwytem i przyciągane z dołu do boków klatki piersiowej.

About admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *